• آموزش جلوگیری از ارسال ایمیل های ناخواسته

     

    احتمالاً اینباکس شما دارای ترکیبی از ایمیل های مهم کاری،  رسید های خرید های اینترنتی،  ایمیل های یاداوری پرداخت صورتحساب و احتمالاً هیچگاه آنها را نمیخوانید، می باشد. ولی قسمت آزاردهنده ماجرا ایمیل های اسپم هستند. اما نگران نباشید زیرا جلوگیری از ارسال ایمیل های ناخواسته بسیار ساده است و ما در این مقاله روش های متعددی را به شما آموزش خواهیم داد تا اینباکس خلوت تری داشته باشید.

    ساده ترین روش برای جلوگیری از از ارسال ایمیل های ناخواسته، استفاده از لینک لغو اشتراک در همان ایمیل است. برای این کار در انتهای متن ایمیل به دنبال لینکی به عنوان unsubscribe یا لغو اشتراک باشید. شاید پیدا کردن آن کمی دشوار باشد. معمولاً این لینک ها با فونت بسیار کوچک در انتهای ایمیل جا خوش کرده اند زیرا فرستندگان این گونه ای ها تمایلی ندارند که شما آن را پیدا و اشتراک ارسال ایمیل را لغو کنید. در ادامه روش انجام این کار را در سرویس‌های مختلف ایمیل آموزش خواهیم داد.



    Gmail

    جیمیل کار لغو ارسال ایمیل را بسیار ساده کرده است. اگر ایمیلی دارای لینک لغو اشتراک یا unsubscribe  باشد، لینک آن را در بالای پیغام و کنار خالص فرستنده نمایش می دهد. به جای گزینه اسفند در نوار سمت چپ نمایش داده می شود.  با کلیک بر روی لینک unsubscribe  و تایید از این پس نباید ایمیل از طرف آن فرستنده برای شما ارسال شود.



    برای لغو ارسال در اپلیکیشن موبایل جیمیل نیز روی  منوی سه نقطه کلیک کنید و سپس گزینه Unsubscribe  را انتخاب کنید.



    Microsoft Outlook

     

    سرویس ایمیل مایکروسافت Outlook  و  اپلیکیشن موبایل آن نیز دارای قابلیت مشابه جیمیل است.  بدین صورت که لینک به عنوان Getting too much email? Unsubscribe درباره پیغام نمایش داده میشود که میتوانید با کلیک روی آن جلوی ارسال ایمیل از آن فرستنده را بگیرید.




    اپلیکیشن ایمیل ios

    در اپلیکیشن پیش فرض ایمیل گوشی های آیفون به دنبال گزینه ای با عنوان "This message is from a mailing list. Unsubscribe" باشید. که با کلیک روی آن می توانید ارسال ایمیل توسط آن فرستنده را لغو کنید.

     

    سرویس های لغو ارسال ایمیل های ناخواسته

    اگر اینباکس شما توسط تعداد بسیار زیادی از ایمیل های ناخواسته  از تعداد بسیار زیادی فرستنده پر شده است، لغو ارسال ایمیل به صورت تک تک شاید کار خسته کننده و زمانبری باشد.  اما سرویس های تحت وبی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند. شاید نقطه ظرف این سرویس ها برای کاربران این است که شما نیاز دارید دسترسی کامل به ایمیل خود را در اختیار این سرویس قرار دهید. در ادامه چند نمونه از این سرویس های لغو ارسال ایمیل را را به شما معرفی خواهیم کرد.

     

    Unroll.me

    این سرویس از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن موبایل کار می کند،با جستجویی اینباکس شما به دنبال ایمیل هایی می گردد که احتمالاً علاقه به دریافت آن ها ندارید. و سپس لیستی از فرستندگان را  در اختیار شما قرار می دهد و شما می‌توانید ارسال ایمیل از طرف هر کدام را که خواستید لغو کنید. استفاده از این سرویس رایگان است است و این سایت ادعا می‌کند که ایمیل های شخصی و خصوصی کاربران را نادیده می‌گیرد و فقط به دنبال ایمیل هایی است که از طریق لیستهای ارسال برای کاربران ارسال میشوند.



     Unsubscribe

     

    استفاده از این سرویس رایگان نیست و نیاز به پرداخت هزینه ۱۹ دلاری دارید. دلیل این موضوع این است که این شرکت هزینه های خود را از طریق فروش اطلاعات کاربران به شرکت های تبلیغاتی تامین نمی‌کند. 



    جمع بندی

    توجه به امنیت و حفظ حریم خصوصی شما در وب بسیار مهم است. هیچ گاه ایمیل خود را در اختیار سایت هایی که نمی شناسید و اطمینان ندارید قرار ندهید. همیشه مرور گر خود را به روز نگه دارید و هنگام وب گرید تا حد امکان سعی کنید از یک vpn استفاده کنید. البته توصیه ما خرید vpn است و vpn رایگان را پیشنهاد نمی کنیم.

     ایمیل های ناخواسته و خبرنامه هایی که مدتها قبل در آنها ثبت نام کرده‌اید، یکی از قسمت های آزار دهنده استفاده از ایمیل ها میباشد.  تعداد بسیار بالای این ایمیل ها علاوه بر شلوغ کردن اینباکس،  پیدا کردن ایمیل های مهم و کاری را دشوار می سازند. همانطور که مشاهده کردید، نحوه ارسال ایمیل های ناخواسته بسیار ساده است.  کافی است کمی وقت بگذارید و ایمیل هایی که از طرف فرستنده های مختلف ارسال می شوند را لغو کنید.  همچنین می توانید از سرویس هایی که معرفی شد برای انجام این کار استفاده کنید.