• افزایش استفاده از VPN ها در دوران کرونا

     

     

     بر اساس آمارهای وبسایت Statica استفاده از VPN در دوران کرونا در کشور آمریکا ۱۲۴ درصد افزایش داشته است. در سایر کشورهای دنیا نیز این افزایش استفاده مشهود و قابل توجه است. 

    برای ۵ سال آینده پیش بینی می شود که بازار VPN ها در جهان با رشد قابل توجهی مواجه شود. با شروع سال ۲۰۲۰ و شیوع بیماری کرونا افزایش استفاده از VPN در اکثر کشورهای دنیا قابل ملاحظه بوده است .

    بسیاری از شرکت ها اکنون VPN ها جزء جدایی نشدنی است شبکه کاری خود می دانند. در بسیاری از کشورها کارمندان مجبور به دور کاری و انجام امور شرکت ها از داخل منزل شدند و برای این کار دست به دامن VPN ها شدند. 

    چیزی که بسیاری از کاربران در این دوران به آن پی بردند این است که VPN سرعت و کیفیت ارتباطات اینترنتی و کاری و اجتماعی آنها را افزایش می دهد. و فرقی نمی کند که از VPN  برای انجام امور کاری، ارتباط با دوستان، استریم فیلم و سریال و یا گشت و گذار در اینترنت استفاده شود.

    عدم شناخت VPN مانعی برای استفاده از آن ها

    دورکاری، استریم فیلم و سریال و سایر کاربردها باعث شده است که بسیاری از کاربران برای اولین بار در این دوران است VPN ها استفاده کنند ولی متاسفانه بعضی از آن ها با مشکلات معمول استفاده از VPN ها مواجه شدم و به دلیل عدم اطلاع از چگونگی رفع این مشکلات قید استفاده از VPN ها را زدند.

    به عنوان مثال یکی از اطلاعات غلطی که به اشتباه در بین کاربران رواج دارد این است که وی پی ان باعث کاهش سرعت اینترنت آن ها خواهد شد در حالیکه بسیاری از سرویس های جدید با تجهیزات به روز تقریباً هیچ گونه کاهش سرعتی در ارتباط اینترنت نخواهند داشت.

    بسیاری از شرکت ها کارکنان خود را مجبور به کارکردن از منزل کردند که این مسئله فشار مضاعفی را بر روی زیرساخت های ارتباطی و سرورهای شرکتها اعمال می کند. ممکن است تجهیزات قدیمی این شرکت ها توان مدیریت این حجم از کاربران را نداشته باشند در نتیجه باعث افت سرعت شبکه کارکنان شود.

    طبق تحقیقات انجام شده ۵۳ درصد از شرکت ها بالای ۱۰۰۰ فایل محرمانه  دارند که دسترسی به آنها برای همه کارکنان آزاد است. اگر در حین دورکاری ارتباط بین کارمندان و این فایل ها ایمن و رمزنگاری شده نباشد، می توانند خطر در اختیار قرار گرفتن این فایل ها توسط سایر افراد و شرکت‌های رقیب را در بر داشته باشد. برای رفع این مشکل بهترین راهکار استفاده از VPN  است که با رمزنگاری اطلاعات رد و بدل شده، خطر دسترسی سایر افراد به این اطلاعات حساس را از بین میبرد.

    چگونه VPN به افراد و کسب و کارها کمک می‌کند

    وی پی ان از طریق رمزنگاری ترافیک ردوبدل شده بین اپلیکیشن ها، ریموت سرورها و کلاینت ها به کاربران و کسب و کارها کمک می‌کند. به کمک VPN افرادی که صلاحیت دسترسی به اطلاعات حساس کسب و کارها و شرکت ها را ندارند، نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

    بعضی از کاربران با وجود سرویس های پیشرفته ابری لزومی به استفاده از VPN ها احساس نمی کنند. در حالی که شاید این قضیه تا حدودی درست باشد ولی باید توجه کنید که بسیاری از شرکت ها داده های خود را روی سرور های خود شرکت و یا روی سرورهای ابری عمومی ذخیره میکنند. در عین حال ممکن است بعضی از آنها اپلیکیشن‌های داشته باشند که فقط روی سرور خود شرکت اجرا می شوند و یا برنامه های قدیمی که قابلیت اجرا روی سرور های ابری را ندارند.برای تامین امنیت در این موارد VPN  بهترین راهکار هستند.

    نکاتی در مورد خرید VPN

    حتماً در هنگام خرید VPN دقت کافی را داشته باشید. همه سرویسهای VPN یکسان نیستند. در زمان انتخاب VPN برای استفاده شخصی و یا کسب و کار خود حتماً توجه داشته باشید که نصب و راه اندازی آن ها آسان باشد همچنین هزینه‌های استفاده از این سرویسها در نظر بگیرید. این موضوع ثابت شده است که VPN های رایگان کوچکترین تاثیری در افزایش امنیت ترافیک دیتای شما نخواهند داشت چه بسا که  بسیاری از آنها با فروش اطلاعات کاربران خود به شرکت های ثالث هزینه های خود را تامین می کنند.

    برای خرید VPN  برای کسب و کار خود هزینه کنید.

    در هنگام خرید باید اعتبار و معروفیت ارائه‌دهنده وی پی ان را حتما مد نظر داشته باشید. نکته بعدی این است که هرچه تعداد سرورها از کشورهای مختلف بیشتر باشد، شما حق انتخاب گسترده تری برای اتصال به سرور ها خواهد داشت.

    همچنین قیمت VPN  باید مناسب باشد و نیازی به هزینه کردن بی مورد نداشته باشید. بسیاری از کارمندان شاید با مسائل تکنیکال استفاده از وی پی ان ها آشنا نباشند بنابراین سادگی نصب و راه اندازی و سهولت استفاده باید اولویت اصلی شما باشد. مورد بعدی که باید به آن توجه داشته باشید پشتیبانی حرفه ای ارائه دهنده VPN است که بتواند مشکلات پیش آمده را به راحتی حل کند و کاربران را راهنمایی کند.





  • Comments

    1
    Elvira
    Saturday 24th April 2021 at 14:54
    Ciao, mi chiamo Enrica Bonsignore e sono una ricercatrice all'Università di Roma.

    Amo la biologia, la medicina e la terapia non classica. Nel mio tempo libero scrivo lavori per il blog https://www.websiteperu.com/site/simep.it
    Sul mio blog, è possibile conoscere i nuovi trattamenti, i farmaci, i modi per superare la malattia
    2
    Tanja
    Thursday 21st October 2021 at 00:19
    Hello there, I discovered your site via Google at the same time as searching for a related subject, your site came up, it seems good. I've bookmarked it in my google bookmarks. Hi there, simply turned into alert to your blog via Google, and found that it's really informative. I'm gonna be careful for brussels. I will be grateful should you continue this in future. Many people shall be benefited out of your writing. Cheers! free live sex
    Suivre le flux RSS des commentaires


    Add comment

    Name / User name:

    E-mail (optional):

    Website (optional):

    Comment: